سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جویای دانش میان نادانان، همچون زنده در میان مردگان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :5
کل بازدید :38902
تعداد کل یاداشته ها : 10
103/1/10
4:37 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
پدرجون[565]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
آذر 90[4] دی 90[1]

به نام خدا

 

لازم است درلباس زنان این خصوصیات رعایت شود تا هدف اسلامی تامین شود.

 

1- همه اعضای بدن غیر از چهره و دستها تا مچ را بپوشانند.

2-بدن نما و نازک نباشد.

3-تنگ نباشد به طوری که حجم بدن را نشان بدهد.

4-از لباس های مخصوص مردان نباشد. چه اینکه پیامبر (صلی الله) همانطور که مردانی را که خود را شبیه به زنان میکنند مورد لعنت قرار داد. زنانی را نیز که خود را شبیه به مردان مینمایند مورد لعنت قرار داد. (الحلال و الحرام ص 160)

در رابطه با لباس نازک و بدن نما این حدیث از امیر المؤمنین(علیه السلام) نقل شده است که: در اخرالزمان که بدترین زمان هاست. زنانی پیدا میشوند که پوشیده هستند ولی برهنه میباشند(لباس دارند اما آنقدر نازک است که گویا نپوشیده اند) از خانه با خود ارایی بیرون میایند اینان از دین بیرون رفتگانند و در فتنه ها وارد شوندگانند و به سوی شهوات تمایل دارند و به طرف لذت ها شتابانند اینان حرام های اللهی را حلال میدانند اینان در دوزخ به عذاب همیشگی گرفتار میشوند.(وسائل الشیعه ج 14 ص 19)

 

حجاب در اسلام پوششی است که کرامت و وقار زن را حفظ میکند به هر رنگ باشد مهم نیست ولی استفاده از رنگ های روشن و چشمگیر که  مورد توجه و نگاه دیگران واقع میشود نه تنها هدفی را که اسلام دارد تامین نمیکند بلکه نقض غرض نبز هست و لازم است توجه شود که یکی از کارهای منکر که قران کریم(سوره احزاب ایه 33) به شدت از آن نهی میکند و آن را جزء اعمال جاهلیت  معرفی میکند (تبرّج زنان ) است . تبرّج یعنی خودنمایی و جلوه گری. بنابراین ظاهر شدن زن در اجتماع به طوری که انگشت نما باشد و چشم ها را به دنبال خود بکشد (تبرّج) و حرام است.

 


90/10/10::: 7:50 ع
نظر()