سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در راه اسلام، برادری تازه را به دوستی بگیرد، خداوند در بهشت، برایش بُرجی از گوهر می سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :5
کل بازدید :38908
تعداد کل یاداشته ها : 10
103/1/10
5:37 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
پدرجون[565]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
آذر 90[4] دی 90[1]

سلام خدمت دوستان و بازدید کنندگان محترم

 

با اینکه ارشیو مطالب این وب کامل نمیباشد اگر سوالی در مورد مسئله حجاب یا مسائل خانواده دارید میتوانید در قسمت نظریات درج و پاسختان را دریافت نمایید. 


  
  

    به نام خدا

 

 (حجاب) از این نظر مخصوص زنان گردیده است که:ازطرفی خداوند برای مصلحت،خلقت زن رازیباتر از مرد و ظریف تر ازاو آفریده است و از طرف دیگر طبعا میل به خود نمایی و خود ارایی در زن بیشتر از مرد است: یا اساسا اختصاص به زن دارد و برای همین جهت است که (تبرّج) که بعدا با توفیق خداوند توضیح خواهیم داد  از انحرافات مخصوص زنان است و لذا دستور پوشش هم اختصاص به زن ها یافته است  واسلام این خود ارایی زن را جهت میدهد که باید مخصوص شوهر باشد.

 

و نیز اسلام که دین فطرت است از جهت پاسخ گویی به فطرت خود ارایی (زن زینت با طلا) و (پوشیدن حریر خالص) را برای مردان حرام گردانیده و فقط برای زنان تجویز کرده است.

 

 

 


  
  

به نام خدا

 

 تاریخ وباستان هر ملتی راکه مورد مطالعه قرار دهیم وحتی مجسمه ها و نقش ها و تصاویری که از ملل باستان مانده را اگر ببینیم تفاوت میان لباس زن و مرد را خواهیم دید.

 بنابراین میتوان گفت:خود(زن)ستر و پوشش را با یک نوع الهام  فطری برای محفوظ ماندن و بالا بردن منزلت و موقعیت خود اختراع و انتخاب کرده است.

 

 دین اسلام نیز که دین فطرت است بر همین اساس (حجاب)را برای زن لازم گردانیده است.

قران مجید در دو مورد لزوم حجاب برای زن را ذکر کرده است:

1-درسوره نور آیه 31: ای پیامبر به زنان با ایمان بگو دیده خود را از نگاه به نا محرم فرو بندند و دامن های خویش را حفظ کنند وزیور خویش را به جز انچه که پیداست (چهره ها ودست ها تا مچ و با ارایش نه بیش از حد معمول) اشکار نکنند.

2-در سوره احزاب آیه 59: ای پیغمبر به همسران و دختران خود و زن های مومنین بگو گوشه های روسری خود را روی سینه های خود بیاندازند تادرون گردن و زیر گلوی انها پوشیده شود تا به این وسیله شناخته شوند که به حفظ عفاف مقید و پایبند میباشند که دراین صورت مورد نگاه بیماردلان وافراد بی موالات واقع نمیشوند که خود این پوشش یک نوع دور باش است که چشم طمع را از حریم انها دور میکند

 حجاب زن یک نوع احترام و مصونیت است نه محدودیت

معنای حجاب واحکامی که اسلام در رابطه با جلوگیری ازتحریک غریزه جنسی مقرر داشته  است در نتیجه (استمتاعات جنسی) را به هرشکل که باشد به محیط خانوادگی اختصاص میدهد که به طور مسلم موجب تحکیم و پیوند روابط خانوادگی و افزایش صمیمیت و محبت در کانون زندگی زن و شوهر وافزایش امار ازدواج و کاهش امار طلاق میگردد.

بنابراین حجاب برای زن مصونیت است نه محدودیت وشرافت و کرامت زن اقتضا میکند هنگامی که از خانه قدم به بیرون میگذارد متین و سنگین و باوقار باشد.شما


  
  

تقدیم به توحسنت اول آنقدر اسباب حیرانی نداشت
خنده بر لب،تاب در مو،چین به پیشانی نداشت
قامتت اول نمیدانست قدر جلوه را
جنس رعنایی بهایی غیر ارزانی نداشت
دام حیرت بر سر راه تو من وا کرده ام
شوخیت عاشق تماشا داشت حیرانی نداشت
پیچ و تابی داشت مشکین کاکلت از خود ولی
اینقدر آشفتگی این نکهت افشانی نداشت
غمزه صید افکنت خونریز و عاشق کش نبود
عید قربان داشت،اما هیچ قربانی نداشت
این نگاه ،این غمزه،این ناز،این تغافل ،این غرور
ترک چشمت پیش از این خود نیز میدانی نداشت
من تو را کردم چنین و عاشق خود ساختم
حسن میداند که غیر از عشق من بانی نداشت
عشق و محرومی سعید خسته را دیوانه کرد
ورنه هرگز اینقدر ذوق غزل خوانی نداشت

 

 

هنوزم انتظارم انتظار است
هنوزم دل به سینه بیقرار است
هنوزم خواب میبینم به شبها
همان مردی که بر اسبی سوار است
همان مردی که آید جمعه روزی
و این پایان خوب انتظار استعج لولیک الفرج


90/9/23::: 2:10 ع
نظر()